Suomenhevosen uusi brändi-ilme ja nettisivusto julkistettu

Suomenhevosen uusi brändi-ilme on julkistettu suomenhevosen päivänä 6.9.2021. Suomenhevonen sai nyt ensimmäistä kertaa oman brändi-ilmeen viestintää ja markkinointia varten. Brändityön takana on Suomenhevosliiton, Suomenratsut ry:n, Suomenpienhevosyhdistyksen ja Suomen työhevosseuran pitkäjänteinen yhteistyö, johon osallistui myös Suomen Hippos. Brändi-ilmeen toteutti joensuulainen mainostoimisto Vaganza. Nyt suomenhevosesta päästään viestimään yhtenäisellä ilmeellä tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti myös uusille kohderyhmille.
Brändityön tavoitteena on kasvattaa suomenhevosen tunnettuutta Suomessa ja vähitellen myös kansainvälisesti niin, että suomenhevosen kysyntä kasvaa. Kysynnän kasvun myötä voidaan saada varsamäärät nousuun. Se on elintärkeää suomenhevosen tulevaisuuden kannalta, jotta rotu säilyy elinvoimaisena. Kysymys ei ole vain lyhytkestoisesta, nopeatempoisesta kampanjasta, vaan pitkäjänteisestä, jatkuvasta viestintätyöstä suomenhevosen hyväksi.
Samalla avautui uusi verkkosivusto www.suomenhevonen.fi joka kokoaa yhteen kansallishevostamme koskevaa tietoa ja ohjaa eteenpäin lisätiedon lähteille, sekä some-kanavat Facebookiin ja Instagramiin. Sivuston on tarkoitus kannustaa etenkin uusia ihmisiä, jotka eivät ennestään hevosta niin hyvin tai lainkaan tunne, tutustumaan suomenhevoseen matalalla kynnyksellä. Sivusto on rakentunut nimenomaan hevosen ympärille niin, että suomenhevonen ei jää esimerkiksi jonkin yhdistyksen tai tapahtuman brändin taakse.
Verkkosivustolla on myös englanninkielinen osio, jonka avulla viestitään aidosta alkuperäisestä rodustamme kansainväliselle yleisölle. Suomenhevosta ei tunneta vielä maailmalla kovinkaan hyvin, joten kansainvälisen tunnettuuden lisäämiselle on suuri tarve.
Toivomme, että uusi verkkosivusto somekanavineen tuottaa käyttäjilleen paljon iloa ja innostaa tutustumaan suomenhevoseen!